Obchodné podmienky

Všeobecné podmienky

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti medzi:

našou spoločnosťou:

 

Sunny-X group s.r.o., se sídlem U Lesoparku 998, 25091 Zeleneč

IČ: 17411262

DIČ: CZ17411262

zapísaná v obchodnom registri vedenom v Prahe, oddíl C, vložka 371309

telefónne číslo: +420 777 688 789

kontaktný e-mail: obchod@glass4life.cz

číslo bankového účtu pre platby v českých korunách a eurách: 2226662268/5500
IBAN: CZ2255000000002226662268
SWIFT/BIC: RZBCCZPP

(ďalej len "predávajúci") na jednej strane a kupujúcimi na strane druhej, na predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na internetovej adrese www.glass4life.sk

Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vydať kupujúcemu doklad o kúpe. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technickej poruchy najneskôr do 48 hodín.

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1.

V súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník (ďalej len "Občiansky zákonník") tieto OP predávajúceho upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvorenej medzi predávajúcim a inou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.glass4life.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie obchodu").

1.2. Ustanovenia, ktoré sa odchyľujú od týchto podmienok, môžu byť dohodnuté v kúpnej zmluve. Odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

1.3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v českom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v českom jazyku.

  1. ÚČET UŽÍVATEĽA

2.1. Na základe registrácie kupujúceho na webovej lokalite môže kupujúci pristupovať k používateľskému rozhraniu. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci objednávať tovar (ďalej len "používateľský účet"). Ak to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci objednávať tovar aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uviesť správne a pravdivé údaje. Kupujúci je povinný v prípade akejkoľvek zmeny aktualizovať údaje uvedené v používateľskom účte. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru považuje predávajúci za správne.

2.3. Prístup k používateľskému kontu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách potrebných na prístup do svojho používateľského účtu.

2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím stranám používať používateľské konto.

2.5. Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, najmä ak kupujúci nepoužíva svoj používateľský účet dlhšie ako jeden rok alebo ak kupujúci porušuje svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).

2.6. Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán.

  1. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

3.1. Všetky prezentácie tovaru umiestnené vo webovom rozhraní obchodu sú informatívne a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa neuplatňuje.

3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare vrátane cien jednotlivých tovarov. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov, okrem nákladov spojených s balením a dodaním tovaru. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu ich zobrazenia vo webovom rozhraní obchodu. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.

3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch na balenie a doručenie tovaru na webovom rozhraní sa líšia v závislosti od krajiny doručenia a sú doručované len do krajín uvedených na webovej stránke.

3.4. Ak si chce kupujúci objednať tovar, vyplní objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

3.4.1. objednaný tovar (objednaný tovar kupujúci "vloží" do elektronického nákupného košíka vo webovom rozhraní obchodu),

3.4.2. spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe dodania objednaného tovaru a

3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len "objednávka").

3.5. Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré kupujúci do objednávky zadal, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zistiť a opraviť chyby vyplývajúce z údajov zadaných do objednávky. Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Odoslať objednávku". Údaje uvedené v objednávke považuje Predávajúci za správne. Predávajúci potvrdí Kupujúcemu prijatie objednávky bezodkladne po jej prijatí e-mailom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní alebo v objednávke (ďalej len "e-mailová adresa Kupujúceho").

3.6. V závislosti od povahy objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) je predávajúci vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).

3.7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptácie), ktorú predávajúci zašle kupujúcemu elektronickou poštou na elektronickú adresu kupujúceho.

3.8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša kupujúci, a to bez rozdielu oproti základnej sadzbe.

  1. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

4.1. Cenu tovaru a všetky náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť predávajúcemu týmito spôsobmi:

  • bezhotovostná platba cez Shoptet pay - online platba kartou
  • dobierka
  • bezhotovostne cez Google pay / Apple pay
  • bezhotovostný prevod na účet predávajúceho (platba v CZK):

Raiffeisenbank -2226662268/5500 -Táto forma platby je bezplatná. Táto forma platby nie je možná pri doručení tovaru do zahraničia.

  • bankovým prevodom na účet predávajúceho (platba v EUR) na účet predávajúceho: Raiffeisenbank -2226662268/5500

č. IBAN: CZ2255000000002226662268
SWIFT/BIC: RZBCCZPP

4.2. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.

4.3. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú podobnú platbu. Tým nie sú dotknuté ustanovenia článku 4.6 Obchodných podmienok týkajúce sa povinnosti zaplatiť kúpnu cenu tovaru vopred.

4.4. V prípade dobierky je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

4.5. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu tovaru spolu s variabilným symbolom platby. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.

4.6. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že kupujúci nepotvrdí objednávku (článok 3.6), požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

4.7. Akékoľvek zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné kombinovať.

4.8. Ak má zákazník platný zľavový kód alebo kód darčekového poukazu, zadá ho do príslušného poľa webového formulára a odošle objednávku. Jednotlivé zľavy nie je možné kombinovať.  Ak má zákazník pri nákupe percentuálnu vernostnú zľavu, táto zľava sa mu automaticky odpočíta pri každom nákupe uskutočnenom v rámci jeho registrácie. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť alebo zrušiť zľavové kupóny alebo vernostné zľavy bez udania dôvodu.

4.9. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak to ustanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru - za platby uskutočnené na základe kúpnej zmluvy. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty. Predávajúci vystaví daňový doklad - faktúru Kupujúcemu po zaplatení ceny tovaru a zašle ho spolu s tovarom alebo v elektronickej podobe na elektronickú adresu Kupujúceho.

  1. ODSTÚPENIE KUPUJÚCEHO - SPOTREBITEĽA OD KÚPNEJ ZMLUVY

5.1. Ustanovenia tohto článku 5 sa uplatňujú len v prípade kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 419 Občianskeho zákonníka, t. j. osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania.

5.2. Kupujúci-spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť od zmluvy o dodaní tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho-spotrebiteľa alebo pre jeho osobu (vytvorenie loga a pod.), od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý bol kupujúcim - spotrebiteľom z obalu vyňatý a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť, a od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru v uzavretom obale.

5.3. Ak nejde o prípad uvedený v článku 5.2 alebo o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci - spotrebiteľ právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Ak chce kupujúci - spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy v 14-dňovej lehote podľa predchádzajúceho odseku, kontaktuje predávajúceho a písomne oznámi, že odstupuje od zmluvy, pričom uvedie číslo objednávky, dátum nákupu a číslo účtu na vrátenie kúpnej ceny, ak bola kúpna cena zaplatená na dobierku alebo s vrátením kúpnej ceny týmto spôsobom súhlasí. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci použiť vzorový formulár poskytnutý predávajúcim, ktorý je prílohou obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci zaslať na e-mailovú adresu predávajúceho obchod@glass4life.cz.

5.4. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa článku 5.3 Obchodných podmienok sa Kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Tovar musí byť vrátený Predávajúcemu do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy, a to na dodaciu adresu logistického centra:

Fulfillment CZ, s.r.o. / Sunny-X group, s.r.o.
CTPark Prague North
Unit: D8.7B unit B
277 45 Kozomín - Úžice

Tel.linka pre vrátenie alebo reklamáciu: +420777 688 789

5.5. Kupujúci-spotrebiteľ má právo na náhradu nákladov na dopravu len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu doručenia. Ak kupujúci-spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť obvyklým spôsobom poštovej prepravy.

5.6. V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia plnenia musí kupujúci - spotrebiteľ odovzdať predávajúcemu všetko, čo od neho na základe kúpnej zmluvy dostal. Ak to už nie je možné (napr. tovar bol medzitým zničený alebo spotrebovaný), musí kupujúci - spotrebiteľ poskytnúť peňažnú náhradu za to, čo už nemôže byť dodané. Kupujúci-spotrebiteľ berie na vedomie, že ak je tovar vrátený kupujúcim-spotrebiteľom poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, má predávajúci nárok na náhradu škody spôsobenej kupujúcemu-spotrebiteľovi. Kupujúci spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru vrátane jeho funkčnosti. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu vzniknutej škody s pohľadávkou Kupujúceho - spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny. Okrem toho môže Predávajúci započítať kúpnu cenu, ktorá má byť Kupujúcemu - spotrebiteľovi vrátená, so svojimi skutočne vynaloženými nákladmi na vrátenie tovaru.

5.7.

V prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku 5.3 Obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho - spotrebiteľa do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim - spotrebiteľom, a to spôsobom, ktorý si kupujúci - spotrebiteľ zvolil pre úhradu tovaru. V prípade platby na dobierku budú finančné prostriedky vrátené na bankový účet Kupujúceho. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Kupujúcim - spotrebiteľom už pri vrátení tovaru Kupujúcim - spotrebiteľom alebo iným spôsobom, ak s tým Kupujúci - spotrebiteľ súhlasí a Kupujúcemu - spotrebiteľovi nevzniknú žiadne ďalšie náklady. Ak kupujúci-spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu-spotrebiteľovi skôr, ako mu kupujúci-spotrebiteľ tovar vráti alebo preukáže, že tovar odoslal podnikateľovi.

5.8. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu škody na tovare proti pohľadávke kupujúceho - spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.

5.9. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy až do prevzatia tovaru kupujúcim - spotrebiteľom. V takom prípade predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu - spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu v hotovosti na účet určený kupujúcim - spotrebiteľom.

5.10. Ak sa kupujúcemu-spotrebiteľovi spolu s tovarom odovzdáva dar, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim-spotrebiteľom sa uzatvára s podmienkou, že ak kupujúci-spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto daru stráca platnosť a kupujúci-spotrebiteľ je povinný dar spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu.

  1. PREPRAVA A DODÁVKA TOVARU

6.1. V prípade, že sa spôsob prepravy dohodne na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, kupujúci znáša riziko a všetky dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom prepravy.

6.2. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný prevziať tovar pri jeho dodaní.

6.3. V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je potrebné dodať tovar opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru alebo náklady spojené s iným spôsobom dodania.

6.4. Objednaný tovar bude dodaný čo najskôr podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností dodávateľa, zvyčajne do 2-5 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky, najneskôr však do 14 pracovných dní. Zákazník je e-mailom informovaný o tom, že predávajúci odovzdal zásielku vybranému dopravcovi na expedíciu.

6.5. V prípade, že objednaný tovar nebude dlhodobo na sklade alebo ho nebude možné dodať dopravcovi v dohodnutej lehote, má predávajúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky). Ak bola časť alebo celá objednávka uhradená, peniaze budú zákazníkovi vrátené spôsobom, akým ich predávajúci prijal (alebo so súhlasom kupujúceho iným spôsobom), a to do 14 dní od vzájomnej dohody.

6.6. Pri prevzatí tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky kupujúci nesmie zásielku od dopravcu prevziať.

6.7. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah zásielky a prípadné nezrovnalosti (poškodený tovar, chýbajúci tovar alebo nesprávne odoslaný tovar) ihneď, najlepšie ešte v ten istý deň, nahlásiť predávajúcemu. Prípadnú reklamáciu zásielky je potrebné uplatniť najneskôr do 2 pracovných dní od jej doručenia kupujúcemu.

6.8. Tovar bude odoslaný na adresu zvolenú kupujúcim a zaplatený podľa výberu kupujúceho z ponuky uvedenej predávajúcim.

  1. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA

7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia platnými všeobecne záväznými predpismi. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vád v lehote 24 mesiacov od prevzatia.

7.2. Práva z vadného plnenia si kupujúci uplatňuje u predávajúceho na adrese jeho logistického centra:     

Fulfillment CZ, s.r.o. / Sunny-X group, s.r.o.
CTPark Prague North
Unit: D8.7B unit B
277 45 Kozomín - Úžice

Tel.linka pre vrátenie alebo reklamáciu: +420777 688 789, e-mail: obchod@glass4life.cz

doručením chybného tovaru spolu s príslušenstvom a dokladom o kúpe (faktúrou) na túto adresu a zároveň doručením podrobného opisu chýb a uvedením, aký nárok z chybného plnenia v zmysle článku 7.5 alebo 7.6 sa požaduje. Kupujúci môže na uplatnenie reklamácie tovaru použiť reklamačný formulár na webovej stránke (tu). Pred zaslaním vadného tovaru predávajúcemu je kupujúci povinný vyhotoviť fotodokumentáciu tovaru spolu s obalovým materiálom, s výplňou pre bezpečnú prepravu a krabicou s označením prepravcu. Pred odoslaním alebo odovzdaním tovaru v logistickom centre predávajúci žiada kupujúceho, aby ho informoval e-mailom na obchod@glass4life.cz.

7.3. Za okamih uplatnenia práva z vadného plnenia sa považuje okamih, keď predávajúci dostane od kupujúceho vadný tovar. Náklady na doručenie vadného tovaru predávajúcemu znáša kupujúci.

7.4. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že vec je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia veci kupujúcim:

7.4.1. tovar má vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami, a ak k dohode nedošlo, také vlastnosti, ktoré predávajúci opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe nimi uskutočnenej reklamy,

7.4.2. vec je vhodná na účel, ktorý predávajúci uvádza, že sa používa, alebo na ktorý sa vec tohto druhu zvyčajne používa,

7.4.3. predmet zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak bola kvalita alebo spracovanie určené podľa dohodnutej vzorky alebo exemplára,

7.4.4. je vec v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti a

7.4.5. vec je v súlade s požiadavkami právnych predpisov.

7.5. Ak tovar nespĺňa vyššie uvedené požiadavky, môže kupujúci-spotrebiteľ požadovať dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti veci, môže kupujúci-spotrebiteľ požadovať len výmenu súčasti. Ak dodanie nového tovaru nie je možné, kupujúci-spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primerané zníženie ceny. Ak by však odstúpenie od zmluvy alebo dodanie nového tovaru bolo vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci-spotrebiteľ právo na opravu tovaru. Aj v prípade, že je možné vadu opraviť, má kupujúci-spotrebiteľ právo na dodanie nového tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak tovar nemožno riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo pre veľký počet vád. Ak kupujúci-spotrebiteľ neodstúpi od zmluvy, nepožaduje nový tovar alebo opravu vadného tovaru, môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.

7.6. V prípade, že tovar má vady, v dôsledku ktorých je kúpna zmluva porušená podstatným spôsobom, má kupujúci - podnikateľ právo požadovať odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vád alebo dodaním chýbajúceho tovaru; odstránenie vady opravou tovaru; primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo odstúpenie od zmluvy. Za podstatné porušenie kúpnej zmluvy sa považuje vada, o ktorej predávajúci vedel alebo musel vedieť už v čase uzavretia kúpnej zmluvy, že ak by kupujúci - podnikateľ vadu predvídal, kúpnu zmluvu by neuzavrel. Ak má tovar takú vadu, ktorá spôsobuje nepodstatné porušenie kúpnej zmluvy, kupujúci - podnikateľ je oprávnený požadovať odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny. Ak predávajúci neodstráni alebo odmietne odstrániť vadu včas, kupujúci - podnikateľ je oprávnený požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy.

7.7. Práva z chybného plnenia nemôže kupujúci uplatniť, ak o chybe vedel pred prevzatím tovaru alebo ak bola chyba spôsobená kupujúcim a jeho nesprávnym používaním tovaru.

7.8. O prijatí reklamácie bude kupujúci informovaný najneskôr do 3 pracovných dní. Reklamácia bude vybavená do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s kupujúcim nedohodne inak.

7.9. Kupujúci je povinný skontrolovať tovar bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru, zistiteľné pri prevzatí tovaru, bez zbytočného odkladu, najneskôr do 2 dní od prevzatia tovaru. V prípade vád spôsobených prepravou tovaru je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu vadu najneskôr na druhý deň po prevzatí zásielky a zároveň bezodkladne (najneskôr do dvoch dní) kontaktovať dopravcu a spísať s ním (aj dodatočne) záznam o škode v súlade s pravidlami dopravcu. Kupujúci v prípade potreby predloží predávajúcemu protokol o škode a poskytne predávajúcemu potrebnú súčinnosť na náhradu škody spôsobenej na tovare v dôsledku prepravy. V prípade, že kupujúci nezistí a neohlási vady zistiteľné pri prevzatí tovaru v lehote uvedenej v tomto odseku, stráca právo na uplatnenie práv z vadného plnenia.

7.10. Ak je v kúpnej zmluve alebo v popise tovaru na webovej stránke uvedené, že sa na tovar vzťahuje záruka za akosť, alebo ak je k tovaru priložené záručné vyhlásenie (tzv. záručný list), predávajúci sa týmto zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová svoje obvyklé vlastnosti. Záruka za akosť sa môže poskytnúť aj na jednotlivú časť tovaru. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Kupujúci uplatňuje nároky zo záruky v záručnej dobe spôsobom uvedeným v článkoch 7.2 a 7.3.

7.11. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môžu byť upravené reklamačným poriadkom predávajúceho.

7.12. V prípade darčekov, ktoré sa poskytujú úplne bezplatne, nemožno uplatniť žiadne práva kupujúceho-spotrebiteľa. Takýto tovar spĺňa podmienky darovacej zmluvy a všetky normy podľa platnej českej legislatívy.

  1. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI STRÁN

8.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.

8.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.

8.3. V prípade, že medzi predávajúcim a kupujúcim - spotrebiteľom vznikne spotrebiteľský spor, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 44, 110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz.

8.4. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rozsahu svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

8.5. Kupujúci týmto preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

  1. SÚKROMIE, SÚBORY COOKIE

9.1. Ustanovenia tohto článku 9 sa vzťahujú len na kupujúcich, ktorí sú fyzickými osobami.

9.2. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade so zásadami spracúvania osobných údajov (odkaz tu). Pri používaní webovej stránky môžu byť osobné údaje osôb pristupujúcich na webovú stránku spracúvané prostredníctvom súborov cookie. Informácie o používaní súborov cookie sú uvedené v Zásadách používania súborov cookie.

  1. ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ

10.1. Zaškrtnutím súhlasu v príslušnom registračnom formulári kupujúci súhlasí s tým, že predávajúci je oprávnený zasielať obchodné oznámenia týkajúce sa predávajúceho a tovaru ponúkaného predávajúcim na jeho e-mailovú adresu. Kupujúci môže tento súhlas kedykoľvek odvolať zaslaním e-mailu na adresu obchod@glass4life.cz alebo spôsobom uvedeným v obchodnom oznámení. Na zasielanie obchodných oznámení sa vzťahujú Zásady spracúvania osobných údajov.

  1. PREDKLADANIE

11.1. Kupujúci môže dostávať korešpondenciu týkajúcu sa plnenia kúpnej zmluvy na e-mailovú adresu uvedenú v jeho používateľskom účte alebo uvedenú kupujúcim v objednávke.

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

12.1. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi českým právom. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

12.2. Ak je alebo sa stane niektoré ustanovenie zmluvných podmienok neplatné alebo neúčinné, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnenia kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok musia mať písomnú formu.

12.3. Upozorňujeme, že informácie na webovej stránke sú čiastočne prevzaté od tretích strán, môžu obsahovať vecné a technické nepresnosti alebo typografické chyby a môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia. Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť produkty a služby opísané na svojej webovej lokalite.

12.4. Náklady na použitie diaľkových komunikačných prostriedkov (telefón, internet atď.) na podanie objednávky sa pohybujú v bežnej výške v závislosti od tarify telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci využíva. Tieto náklady znáša kupujúci.

12.5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

12.6. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto podmienky. O účinnosti nových obchodných podmienok bude predávajúci informovať na webovej stránke. Toto ustanovenie neobmedzuje práva a povinnosti vzniknuté v čase účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Na kúpne zmluvy uzatvorené pred účinnosťou nových obchodných podmienok sa vzťahuje znenie obchodných podmienok, ktoré bolo účinné v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy, a to aj v prípade, ak sa plnenie podľa kúpnej zmluvy poskytuje po nadobudnutí účinnosti nových obchodných podmienok.

 

12.7. Kontaktné údaje predávajúceho: adresa pre doručovanie, nie pre reklamácie a vrátenie tovaru U lesoparku 998, Zeleneč, 250 91. E-mailová adresa: obchod@glass4life.cz, telefón: +420 777 688 789.

Tieto podmienky sú účinné od 5.8.2024